Yoo-Hoo
Yoo-hoo, de chocolade drank!
In uw Amerikaanse kruidenierswinkel vindt u het blikje Yoo-hoo, een drankje met chocoladesmaak. Iedereen houdt van chocolade, dus ik zie niet in waarom je dit heerlijke drankje met zijn unieke en intense smaak niet zou aannemen.
In slechts één slok zal de chocolade u ervan overtuigen dat dit de beste chocoladedrank is. Wacht dus niet langer en kom de chocoladeblikjes van uw favoriete Amerikaanse winkel ontdekken!
Yoo-hoo begon in 1995 nieuwe smaken aan zijn assortiment toe te voegen, waaronder chocolade-kokosnoot, chocolade-munt, chocolade-banaan en chocolade-aardbei. Andere Yoo-hoo smaken waren Vanille, Aardbei, Cookies & Cream, Chocolate Peanut Butter en Chocolate Fudge. Double Fudge, Banana en Island Coconut werden stopgezet.
Uw merkverhaal:
Natale Olivieri begon halverwege de jaren twintig met het bottelen van fruitdranken.
Toen hij echter probeerde een chocoladedrank te bottelen, merkte hij dat deze snel bedierf. Toen hij zijn vrouw groenten en fruit zag verpakken, vroeg hij haar dezelfde warmtebehandelingstechnieken toe te passen op zijn chocoladedrank.
In 1928 begon hij de gepasteuriseerde chocoladedrank met de naam Yoo-Hoo te bottelen op 133 Farnham Avenue, Garfield, New Jersey. In de jaren 1940 opende Thomas Giresi een bottelarij in Batesburg, South Carolina, om Yoo-hoo te verdelen.
In de jaren 1960 probeerde een reclamecampagne een ouder publiek voor de drank aan te trekken, met Yogi Berra en zijn teamgenoten van de New York Yankees. Berra, in een krijtstreeppak, drinkt een fles Yoo-hoo, houdt het naast zijn wang en zegt met een glimlach: "Dat ben ik - zij voor Yoo-hoo!".
BBC Industries kocht de rechten op Yoo-hoo in de jaren 1950 en bleef eigenaar tot 1976, toen het het merk verkocht aan Iroquois Brands. Yoo-hoo werd in 1981 verkocht aan een groep particuliere investeerders, die het merk tot 1989 in handen hadden, toen het werd verkocht aan het Franse conglomeraat Pernod Ricard.
In 2001 verkocht Pernod Ricard Yoo-hoo aan Cadbury Schweppes, waarbij de productie werd toevertrouwd aan CS's Mott's Group en de marketing en reclame aan Snapple. Zij verhoogden het profiel van de eens zo populaire drank.
Het hoofdkantoor van de drankenproducent bevindt zich in Tarrytown, New York, met fabrieken in Carlstadt, New Jersey, en Aspers, Pennsylvania. Een fabriek in Opelousas, Louisiana, werd in 2009 gesloten. Ooit was Yoo-hoo ook eigenaar van verschillende andere chocolademelkmerken, waaronder Choc-Ola , Brownie , Cocoa Dusty en Chocolate Soldier .
In mei 2008 splitste Cadbury-Schweppes zich op in het snoepbedrijf Cadbury en het frisdrankbedrijf Dr Pepper Snapple Group, dat Yoo-hoo overnam.
In 2010 werd in de staat New York een rechtszaak tegen de Dr Pepper Snapple Group aangespannen door Timothy Dahl. In de rechtszaak werd beweerd dat Dr Pepper Snapple Group valse reclame maakte voor de voedingssamenstelling van Yoo-hoo. Volgens Dahl bevat het drankje "gevaarlijke, ongezonde en niet-voedzame gedeeltelijk gehydrogeneerde olie". Daarnaast werd gesteld dat de drank "vrijwel geen melk bevat en voornamelijk bestaat uit water, suikers, bijproducten van melk en chemicaliën. Motts LLP, die de drank in deze periode produceerde, verklaarde echter dat de drank "zeven vitaminen en mineralen en geen conserveringsmiddelen" bevat en dat zij achter hun product stonden.
Een artikel in ABC News vermeldde dat tijdens een pauselijk bezoek aan Denver, verschillende bronnen meldden dat paus Johannes Paulus II Yoo-hoo lekker vond, nadat een woordvoerder van het Vaticaan had gezegd dat de paus "een paar kratten van die Amerikaanse chocoladedrank die hij lekker vindt" aan boord van zijn vliegtuig wilde hebben. Aangezien pausen geen commerciële goedkeuringen geven, ontkende een latere verklaring van zijn woordvoerder dat de paus een bepaalde voorkeur had voor Amerikaanse melkdranken.
Vanaf begin februari 2019 wordt Yoo-hoo gemaakt van water, high fructose corn syrup , wei (van melk) en minder dan 2% : cacao.
In december 2022 verscheen muzikant Ye op InfoWars , waarin hij een net en een fles Yoo-hoo produceerde en de spot dreef met de voormalige Israëlische premier Benjamin Netanyahu , wiens achternaam volgens hem klonk als "net en Yoo-hoo".
Wij ruimen onze rommel op.
Het bezorgen van e-commercebestellingen laat een CO₂-voetafdruk achter. Daarom steunen we geverifieerde bedrijven die CO₂ uit de lucht halen.
De CO₂-voetafdruk van elke bezorging wordt berekend op basis van gewicht, verzendmethode en afgelegde afstand. Wij neutraliseren deze uitstoot door geverifieerde koolstofverwijderingscredits te kopen van baanbrekende projecten.
Met jouw aankoop sluit je je aan bij een community van proactieve merchants die zich vol inzetten voor een duurzame toekomst. Samen hebben we uitstoot verwijderd voor meer dan 44 miljoen bezorgingen en meer dan 30 duizend ton koolstof uit de lucht gehaald.
We werken samen met een netwerk van baanbrekende koolstofverwijderingsbedrijven die zijn gescreend door het handelsplatform Shopify.